Polskie środowisko pozarządowe dostrzega potencjał płynące z wykorzystaniem nowych technologii do działań projektowych. Szczególnie chętnie sięgają po nie instytucje działające w kulturze, edukacji czy przy organizacji projektów społecznych - takie wnioski wyciągają członkowie katowickiego projektu Medialab działają na rzecz zmiany śląskiej stolicy.
Twórcom przyświeca światła myśl, opierająca się na chęci przygotowania jakościowych produktów finalnych, które dotrą do szerokiej publiczności. We wpisie opublikowanym na stronie Medialabkatowice.eu tłumaczą: „Jednocześnie, przeglądając chociażby liczby pobrań aplikacji mobilnych tworzonych przez polskie muzea, zauważyć można, że są one bardzo skromne”.
My dodamy od siebie, że u podstaw takiego stanu rzeczy leży naprawdę wiele czynników, począwszy od złego określenia grupy docelowej, do jakiej adresowany jest przekaz projektowanego narzędzia, przez anarchiczne przygotowanie aplikacji, na nie dostosowaniu narzędzi, na jakie przygotowywany jest produkt do użytkownika końcowego. Sprowadza się to do dwóch wniosków - przede wszystkim warto mierzyć siły na zamiary (a także fundusze). A drugi? A właściwe całe multum wniosków? Koniecznie zerknijcie do publikacji!
Na zachętę przytoczmy jeszcze jeden akapit, którym autorzy zachęcają do pobrania swojego raportu: „Coraz istotniejsze staje się więc pytanie, czy instytucje publiczne powinny inwestować znaczne środki i zasoby w tworzenie nowych rozwiązań technologicznych, zwłaszcza jeśli wykorzystywane są one przez niewielką grupę odbiorców? Poradnik »Jak mądrze wdrażać nowe technologie w projektach kulturalnych, społecznych i edukacyjnych« może pomóc w namyśle nad sensem tworzenia nowych narzędzi”.
Co więcej - jednym z współautorów publikacji jest lider lubelskiego #TechKlub-u, Łukasz Kowalski reprezentujący Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN”. To dodatkowy powód, dla którego warto zapoznać się z jej treścią!
Źródło: Technologie.ngo.pl