Wioski Dziecięce i problematyka rodzinnej opieki nad osieroconymi dziećmi to zagadnienia, jakie Instytut Monitorowania Mediów będzie monitorował na potrzeby Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. We wrześniu 2005 organizacja ta dołączyła do grona firm i instytucji partnerskich IMM.
1 września 2005 roku Instytut Monitorowania
Mediów podpisał partnerską umowę ze Stowarzyszeniem SOS Wioski
Dziecięce w Polsce. Współpraca obejmie prowadzenie przez IMM
stałego monitoringu prasy i wyszukiwania materiałów dotyczących
działalności stowarzyszenia oraz szeroko rozumianej opieki nad
dzieckiem osieroconym w Polsce. Przy okazji akcji lub kampanii
organizowanych przez Stowarzyszenie IMM będzie dodatkowo, przez
ustalony okres, monitorować również radio i telewizję.
„Mamy nadzieję, że nasza pomoc dla
Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce pomoże tej organizacji w
planowaniu akcji pomocy dzieciom, a także w rozwoju i ocenie
podejmowanych w tej kwestii działań w Polsce” - mówi Paweł
Sanowski, Dyrektor Zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów.
„28 tysięcy dzieci w Polsce czeka na nowy dom i
rodzinę. Dzięki mediom docieramy do wszystkich, którzy wraz z nami
mogą pomóc tym dzieciom, a dzięki monitoringowi mediów będziemy
wiedzieli, jak nasza działalność jest przedstawiana i postrzegana”
- mówi Elżbieta Janczur, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski
Dziecięce w Polsce.
Umowa została zawarta na czas nieokreślony.
Współpraca IMM i Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce kontynuuje
realizację zapoczątkowanej w 2002 roku strategii CSR (corporate
social responsibility).
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje 500 tytułów prasowych, stacje telewizyjne, wybrane programy rozgłośni radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Polskiej Akcji Humanitarnej, a od 2003 - jest organizatorem konkursu dla studentów „PRaktykuj za granicą”.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów