Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Helsińska Fundacja Praw Człowieka wysłała do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu opinię, w której uważa, że problem z lekcjami etyki w polskich szkołach to dyskryminacja uczniów.
Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu zajmuje się skargą
państwa Grzelaków z Wielkopolski, którzy poskarżyli się na problemy
z organizowaniem lekcji etyki w szkole swojego syna.
Helsińska Fundacja Praw Człowieka uważa, że prawo do etyki w polskiej szkole jest iluzoryczne. Fundacja podaje, że na 32 tys. szkół lekcje etyki są organizowane zaledwie w 334, zaś religia nauczana jest w 27,5 tys. Zatrudnionych jest 21 tys. nauczycieli religii i tylko 412 nauczycieli etyki. Brakuje też przepisów określających, kto powinien zadbać o organizację lekcji etyki, brak podstawy programowej dla najmłodszych uczniów (przedszkole i klasy I-III).
Więcej: "W poszukiwaniu etyki, czyli o dyskryminacji w szkole", Aleksandra Pezda, Gazeta Wyborcza, 25 września 2007,
http://www.gazetawyborcza.pl/1,76842,4517475.html
Helsińska Fundacja Praw Człowieka uważa, że prawo do etyki w polskiej szkole jest iluzoryczne. Fundacja podaje, że na 32 tys. szkół lekcje etyki są organizowane zaledwie w 334, zaś religia nauczana jest w 27,5 tys. Zatrudnionych jest 21 tys. nauczycieli religii i tylko 412 nauczycieli etyki. Brakuje też przepisów określających, kto powinien zadbać o organizację lekcji etyki, brak podstawy programowej dla najmłodszych uczniów (przedszkole i klasy I-III).
Więcej: "W poszukiwaniu etyki, czyli o dyskryminacji w szkole", Aleksandra Pezda, Gazeta Wyborcza, 25 września 2007,
http://www.gazetawyborcza.pl/1,76842,4517475.html
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.