Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi na swoich stronach opublikował stanowisko Instytucji Zarządzającej PO KL w związku z problemem wydatkowania znaczących środków finansowych na materiały promocyjne w ramach projektów z Programu Kapitał Ludzki. Jeśli tego rodzaju materiały promocyjne są niezbędne, to należy, zadbać aby charakteryzowały się wartością dodaną np. poprzez zlecanie ich produkcji przedsiębiorstwom ekonomii społecznej.
Zgodnie z zaleceniami IZ materiały promocyjne powinny być drukowane wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Jeśli zdecydujemy się już na ich produkcję to konieczne jest kierowanie się racjonalnością wydatków i relacją ponoszonych nakładów w stosunku do osiąganych celów komunikacyjnych i podejmowanych działań.
W związku z tym, Instytucja Zarządzająca PO KL rekomenduje ograniczenie tej formy promocji projektów.
"Dodatkowo zaleca się, aby produkowane gadżety były ściśle związane z realizowanymi w ramach projektu działaniami. Dla przykładu - jeżeli w projekcie są realizowane szkolenia, to gadżetami zamówionymi w ramach projektu powinien być standardowy zestaw konferencyjny (teczka, długopis, notes). Wskazanym jest również, aby gadżety produkowane w ramach projektów dofinansowanych z EFS charakteryzowały się wartością dodaną w postaci np. zlecenia ich produkcji podmiotom ekonomii społecznej czy też podmiotom utworzonym dzięki wsparciu z EFS np. spółdzielniom socjalnym. Beneficjenci PO KL powinni także produkować materiały promocyjne zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym takie, które posiadają walor ekologiczny" - czytamy w informacji.
Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi