Pozyskiwanie środków z wykorzystaniem sieci nie jest łatwe, ale wystarczy trochę kreatywności, by zrealizować taki plan. Dzisiaj pokażemy dwa przykłady na to, że można skutecznie uruchomić platformy przykuwające uwagę odbiorców.
W fundraisingu kluczowe jest to, by przyciągnąć potencjalnych darczyńców nie tylko samym celem, ale również pomysłem. W tym celu można wykorzystać dostępne powszechnie narzędzia albo zwrócić się o pomoc do specjalistów od ściągania ludzkiej uwagi – marketingowców. Tak właśnie powstała platforma GoodWorld, projekt przygotowany przez GOOD Agency. To pierwsze na świecie rozwiązanie pozwalające na przekazywanie datków poprzez… hashtag.
Zasada działania jest właściwie bardzo prosta – organizacje uruchamiają na swoim fanpage’u lub koncie twitterowym aplikację GoodWorld. Po przejściu etapów rejestracji, ich profile zaczynają obsługiwać hashtag #Donate, który jest informacją o chęci przekazania datku. Jeśli użytkownik oznaczy nim swoją wiadomość, otrzyma dostęp do specjalnej platformy transferowej, za pomocą której mogą przesłać środki na konto organizacji. Proste i przyjemne, a do tego pomysłowe!
Drugą ciekawostką, jaką znaleźliśmy, jest idea o wdzięcznej nazwie „Promise or Pay”. Cała zabawa polega na wypełnieniu frazy: „I promise to … or pay $ … to charity”. Czyli określamy, jakiego postanowienia chcemy dotrzymać, a jeśli tego nie zrobimy, wpłacamy określoną przez siebie kwotę na rzecz działań charytatywnych. Skąd pomysł? Jak możemy przeczytać na stronie, szanse na dotrzymanie danej sobie obietnicy wzrastają o 33% w przypadku podzielenia się tym z innymi i aż o 72%, kiedy w grę wchodzą pieniądze.
Jak wyjaśniają sami twórcy, udało im się stworzyć sytuację typu win-win. My walczymy z własnymi słabościami – po pierwsze, żeby dotrzymać obietnicy, po drugie, żeby nie stracić pieniędzy. Trzecim filarem są nasi znajomi, którzy również deklarują wsparcie dla organizacji, ale w przypadku, kiedy UDA się nam dotrzymać postanowienia. Tego typu zabawa jest świetna nie tylko do wspierania odbiorców w samodoskonaleniu się, ale również do angażowania kolejnych osób w działalność charytatywną.
Stworzenie czegoś, co pozwoli na skuteczne zwrócenie uwagi odbiorców nie jest łatwe, ale przy odpowiednio wymieszanych chęciach i kreatywności – ma szanse powodzenia!
Źródło: Technologie.ngo.pl