Krakowska spółka DrOmnibus wraz z partnerem merytorycznym Fundacją Hipoterapia stworzyła terapeutyczną grę na tablety.
Mobilny produkt, który właśnie trafił na przenośną platformę Android ma wspierać terapię chorych dzieci. Gra ma pomóc cierpiącym na schorzenia takie jak: autyzm, zespół Downa czy porażenie mózgowe. „Na Wsi” - bo tak nazywa się program - można pobrać ze sklepu platformy Android – Google Play.
Terapia poprzez dźwięki
Dzieci, do których skierowana została gra mają za zadanie rozpoznawać dźwięki i dopasowywać je do wyświetlanych na ekranie urządzenia obrazów. Każde poprawne wskazanie zwierzęcia wydającego słyszany dźwięk pozwala na nakarmienie ich przez tytułową postać – pastuszka. Twórcy programu reklamują swój produkt jako pierwszą aplikację na tablety, która wspomaga terapię dzieci. - „Jest to pierwsza z cyklu gier, których premierę planujemy na kwiecień tego roku. Wtedy światło dzienne ujrzy kompleksowe narzędzie terapeutyczne, które prócz stale powiększającego się zestawu gier zawierać będzie również system śledzenia postępów dziecka, a także organizer pracy terapeuty” – mówi w informacji prasowej Bogumiła Matuszewska, prezes zarządu DrOmnibus.
Terapia poprzez dźwięki
Twórcy gry chcą prezentować kolejno narzędzia przeznaczone do terapii jednego głównego schorzenia. Kolejne wyprodukowane przez nią produkty mają trafiać na rynek już w kwietniu tego roku. W przypadku „Na Wsi” umiejętnością jaką chcą rozwijać twórcy jest identyfikacja dźwiękowa. Dodatkowo w trakcie rozgrywki każdy uczestnik zabawy może ćwiczyć dodatkowe umiejętności – takie jak: uwagę, pamięć, koordynację słuchowo-wzrokową czy wzrokowo-ruchową.
Idea gry jest prosta – każdy uczestnik zabawy wskazuje zwierzę, którego głos słyszy dotykając jego obrazek na wyświetlaczu tabletu. Każda poprawnie wykonana akcja jest nagradzana. W procesie tworzenia aplikacji pomagali specjaliści: psychologowie, logopedzi czy pedagodzy. Program jest skierowany w szczególności do dzieci powyżej pierwszego roku życia, u których występują zaburzenia uniemożliwiające harmonijny rozwój. Gra była testowana w ośrodkach terapeutycznych w grupach wczesnego wspomagania, w tym na zajęciach organizowanych przez Fundację Hipoterapia – Na Rzecz Rehablitacji Dzieci Niepełnosprawnych, która jest partnerem merytorycznym producenta gry.
Źródło: Technologie.ngo.pl