Fundacja WOŚP kupuje sprzęt medyczny za pieniądze z 23. Finału
Fundacja WOŚP rozpoczyna dziś w Warszawie konkurs ofert na zakup sprzętu medycznego. Wykorzystując pieniądze zebrane w ostatnim, styczniowym Finale, Orkiestra kupować będzie najnowocześniejszy sprzęt medyczny dla oddziałów pediatrycznych wyspecjalizowanych w leczeniu pulmonologicznym, reumatologicznym i kardiochirurgicznym. W sumie Fundacja planuje zakupić 61 urządzeń, które trafią do 31 wyspecjalizowanych oddziałów szpitalnych w całej Polsce.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że wypracowany przez nas sposób zakupów sprzętu medycznego tak doskonale się sprawdza – mówi Lidia Niedźwiedzka-Owsiak, członek Zarządu i jednocześnie Dyrektor ds. Medycznych Fundacji WOŚP – Tak naprawdę to właśnie na sali, na której prowadzone są negocjacje, odbywa się faktyczna realizacja celu, jaki stawiamy sobie w czasie styczniowej zbiórki. Zebranie środków, fantastyczne finałowe pospolite ruszenie, to dopiero połowa sukcesu naszej Fundacji. Drugą połową jest właśnie to, co dzieje się teraz – każda złotówka wrzucona do skarbonki wolontariusza jest zamieniana na konkretne aparaty w konkretnych miejscach w Polsce.
Ocen urządzeń dokonuje komisja ekspertów powołanych przez Fundację, złożona tak z wybitnych autorytetów w wybranych dziedzinach medycyny, jak i lekarzy praktyków, którzy najlepiej znają realne warunki polskich szpitali. Dzięki temu ocena dotyczy zarówno wybitnie specjalistycznych parametrów urządzeń, jak i ich fizycznych, podstawowych cech użytkowych, umożliwiających ich wygodną pracę w szpitalu. Fundacja szczyci się tym, że do tej pory na sprzęt medyczny wydała ponad 650 mln złotych, a ogromna większość urządzeń jest cały czas intensywnie eksploatowana na oddziałach szpitalnych.
W czasie 43. Konkursu Ofert urządzenia oceniać będzie Komisja Ekspertów w składzie:
• Prof. Lidia Rutkowska-Sak (Warszawa)
• Prof. Zbigniew Doniec – Konsultant Krajowy ds. pulmonologii dziecięcej (Rabka-Zdrój)
• Prof. Waldemar Tomalak (Rabka-Zdrój)
• Dr hab. n. med. Violetta Opoka-Winiarska (Lublin)
• Prof. Marek Kulus (Warszawa)
• Dr Hanna Dmeńska (Warszawa)
• Dr hab. Wojciech Kosiak (Gdańsk)
• Dr Zbigniew Żuber – Kraków
• Dr Małgorzata Serafin-Król (Warszawa)
• Dr Adam Koleśnik (Warszawa)
• Dr Maciej Chojnicki (Gdańsk)
• Dr Tomasz Madej (Lublin)
• Inż. Marcin Gostyński (Warszawa)
Ostatecznych decyzji o zakupie dokonuje Zarząd Fundacji, który także ma możliwość zwiększenia ilości kupowanych urządzeń, ale również, w skrajnych warunkach, kiedy proponowane warunki nie będą spełniały oczekiwań Fundacji, w ogóle nie dokonać zakupu. Wszystko więc w rękach oferentów, którzy mają nie tylko zaoferować najlepsze urządzenie, ale także zaproponować atrakcyjne warunki zakupu. Szczególny nacisk Fundacja kładzie na rozbudowany pakiet materiałów zużywalnych, rozbudowane szkolenia personelu medycznego oraz przedłużoną gwarancję.
Po zakończeniu konkursu ofert, na podstawie zaprotokołowanych warunków ustalonych w negocjacjach, ze zwycięzcami zostaną zawarte kontrakty i urządzenia zaczną być dystrybuowane do wskazanych szpitali. Proces ten trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy, w zależności od ilości kupowanych urządzeń. Po dostarczeniu sprzętu, przeszkoleniu personelu i pisemnym potwierdzeniu tego faktu przez szpitale kontakt jest „zamykany” a firma-oferent otrzymuje zapłatę za wykonanie wszystkich swoich zobowiązań.
Zaczynający się dziś Konkurs Ofert potrwa do środy. Dziś (poniedziałek, 23 listopada) eksperci dokonają analizy wszystkich złożonych ofert, a prze dwa kolejne dni trwać będą negocjacje, które mają doprowadzić do decyzji o zakupie.
W ten właśnie sposób Fundacja WOŚP zamienia złotówki przekazane jej w styczniowym Finale na sprzęt medyczny w polskich szpitalach. Przypomnijmy – 23. Finał WOŚP odbył się 11 stycznia 2015 roku a jego celem był zakup urządzeń medycznych dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz godnej opieki medycznej seniorów.
Źródło: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy