Fundacja SEXEDPL przeszkoliła pracowników klubów z Warszawy, Krakowa i Poznania
Koniec wakacji to początek klubowego życia w dużych miastach. Aby przygotować właścielów_ki oraz osoby pracujące w popularnych polskich klubach, fundacja SEXEDPL przeprowadziła szkolenia mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w środowisku klubowym.
Spotkania to ważny elementem przeciwdziałania przemocy w przestrzeni publicznej oraz kolejna odsłona kampanii edukacyjnej “Bezpieczny powrót” wspierającej działanie Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020, której głównym partnerem jest Uber Polska.
Już niebawem studenci wrócą do dużych miast, a zimne wieczory skłonią nas do spotkań towarzyskich pod dachem. Dlatego w lipcu i sierpniu Edukatorzy SEXEDPL przeszkolili ekipy znanych polskich klubów z Warszawy, Krakowa i Poznania. Znalazły się wśród nich właściciele_ki oraz załogi popularnych punktów na towarzyskiej mapie miast: Grunt i Woda, Lokalna Atrakcja Stolicy (LAS), Błogo, Rozbiegówka, Klub Schron i Tamka oraz Noce KRK. Szkolenia odbyły się pod znakiem przeciwdziałania przemocy oraz bezpiecznej zabawy.
– Rozmawialiśmy o sytuacjach trudnych, rozpoznawaniu i reagowaniu na przemoc m.in. bójki, molestowanie, zaczepianie. Omówiliśmy, jak różne substancje psychoaktywne mogą wpływać na zachowanie osób, które bawią się w klubach i jak to, co rozumiemy przez pojęcie "pigułka gwałtu" może być wykorzystywane przez osoby dokonujące przestępstw, m.in seksualnych. Wierzymy, że nasze działania pozwolą tym klubom wprowadzić zasady bezpiecznej zabawy i uczulą na aspekty, dzięki którym staną się one bezpieczniejszą przestrzenią – tłumaczy Miri Palak, edukatorka seksualna, seksuolożka i koordynatorka zespołu pomocowego SEXEDPL.
Spotkania w klubach to część kampanii SEXEDPL „Bezpieczny Powrót”, która wystartowała 27 maja br. Ma ona na celu nie tylko informować o Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL, ale także edukować w zakresie rozumienia, dostrzegania i przeciwdziałania przemocy. Dzięki Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL każdy może dowiedzieć się, jak udzielić wsparcia osobom doświadczającym przemocy i jak przeciwdziałać bierności w takich sytuacjach. Do końca sierpnia, dzięki uprzejmości ZTM Warszawa, numer Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020 pojawiał się na kilku tysiącach nośników digital w warszawskim metrze, autobusach, tramwajach oraz SKM.
Akcję “Bezpieczny powrót” i Antyprzemocową Linię Pomocy SEXEDPL wspiera Uber. Popularna aplikacja do zamawiania przejazdów wprowadziła liczne funkcje, które poprawiają bezpieczeństwo przejazdów. Należą do nich:
- Przycisk bezpieczeństwa - po jego naciśnięciu pasażerowie, kierowcy oraz dostawcy mogą zadzwonić bezpośrednio z poziomu aplikacji pod numer 112 i podać dokładne dane dotyczące lokalizacji zdarzenia. Jest to szczególnie istotne podczas przejazdu na trasie, której nie znamy.
- Zaufane Kontakty - w ramach tej funkcji użytkownicy Ubera mogą wybrać nawet pięciu znajomych bądź członków rodziny i jednym kliknięciem udostępnić im informacje dotyczące swojej podróży.
- Centrum Bezpieczeństwa — podczas przejazdu, po kliknięciu w tarczę, użytkownik ma dostęp do centrum bezpieczeństwa, gdzie znajdzie informacje o wszystkich funkcjach bezpieczeństwa. Co ważne — dane osobowe są poufne — podczas połączeń i wiadomości wysyłanych przez aplikację numer telefonów są zanonimizowane.
- Ride check — w sytuacji nieoczekiwanego postoju lub zmiany trasy użytkownik otrzymuje powiadomienie push z pytaniem, czy postój lub zmiana trasy są zaplanowane
- „Zawsze wiesz, z kim jedziesz”: tuż przed przybyciem auta na miejsce użytkownicy otrzymują powiadomienie push, przypominające im o sprawdzeniu czy numer tablicy rejestracyjnej samochodu, a także wizerunek kierowcy, są zgodne z tym, co wyświetla im się w aplikacji.
Śledzenie każdej podróży za pomocą technologii GPS: Każda podróż jest rejestrowana.
Źródło: Fundacja SEXEDPL