Fundacja RECAL wspiera zbiórkę aluminiowych tubek w salonach fryzjerskich
Fundacja RECAL, promująca recykling aluminiowych opakowań w Polsce, nawiązała współpracę partnerską z ALLTUB Group. Dzięki temu największy na świecie producent tubek aluminiowych wesprze zbiórkę tych opakowań wykorzystywanych przez branżę beauty w Polsce.
Po raz kolejny w zbiórkę aluminiowych tubek wykorzystywanych przez branżę beauty zaangażowała się także marka Kemon, która w ubiegłym roku wspólnie z Fundacją RECAL zainicjowała akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”.
Celem wspólnego projektu jest upowszechnienie zbiórki pustych aluminiowych tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich w Polsce. W ten sposób zebrane opakowania zostaną poddane recyklingowi i wykorzystane do produkcji nowych tubek aluminiowych, otrzymując nowe życie. Fundacja RECAL wspólnie z ALLTUB Group i Kemon zapowiedzieli, że w 2022 roku chcą zaprosić do udziału w akcji nawet 800 salonów fryzjerskich. Od maja br. niemal 400 salonów współpracujących z Kemon zbiera do specjalnych pojemników puste aluminiowe tubki po farbach.
– Cieszymy się, że do grona partnerów wspierających nasze działania na rzecz recyklingu opakowań aluminiowych dołączył największy na świecie producent aluminiowych tubek ALLTUB Group. Dzięki tej współpracy więcej salonów fryzjerskich zostanie objętych programem zbiórki, a zebrane tubki aluminiowe zostaną wykorzystane ponownie i wrócą do obiegu – mówi Artur Łobocki, Członek Zarządu Fundacji RECAL.
– W naszej firmie podejmujemy różne działania, zmierzające do ograniczenia wpływu na środowisko naturalne, dlatego też postanowiliśmy aktywnie włączyć się w zbiórkę opakowań po profesjonalnych kosmetykach fryzjerskich. W ten sposób chcemy pokazać, że kwestie środowiskowe są dla nas ważne nie tylko do momentu sprzedaży produktu, ale w całym jego cyklu życia – podkreśla Mark Köllmann, CEO (Dyrektor generalny), ALLTUB Group.
Aby spełnić wymagania współczesnego rynku kosmetycznego oraz konsumentów, nie wystarczy dbać o najwyższą jakość oferowanych rozwiązań oraz satysfakcję klientów, ale także zwracać uwagę na to, jak produkty i ich opakowania wpływają na środowisko. Aluminiowe tubki wykorzystywane przez przemysł kosmetyczny idealnie wpisują się w powyższe trendy – utrzymują produkt w jak najlepszym stanie, zapewniając jego najwyższą jakość. Dodatkowo są wykonane z materiału permanentnego, który można przetwarzać w nieskończoność bez utraty właściwości.
W zbiórkę opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty zaangażowała się także marka Kemon (w Polsce dystrybuowana przez True Visionary Beauty), włoski producent kosmetyków fryzjerskich. Pierwszą zbiórkę aluminiowych tubek po farbach Kemon z partnerskich salonów fryzjerskich przeprowadził w 2021 r. Dzięki współpracy Kemon z Fundacją RECAL udało się zakwalifikować surowiec do dalszej obróbki, dzięki czemu wrócił do obiegu, zyskał „drugie życie”.
– Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, w tym redukcję składowanych odpadów oraz oszczędność ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok. 75 proc. wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu – mówi Artur Łobocki. – Nasza poprzednia wspólna akcja z marką Kemon zakończyła się sukcesem - we współpracy z salonami fryzjerskimi zebraliśmy 400 kg aluminiowych opakowań. Bardzo cieszymy się, że ponownie łączymy siły, tym razem na większą skalę. Jesteśmy pewni, że tym razem nasza współpraca znowu zakończy się imponującą ilością zebranego aluminium.
– Dobro świata i środowiska naturalnego zawsze leżało nam na sercu, dlatego w tym roku, wśród licznych ekologicznych działań, przyszedł czas na sporą, ogólnopolską kampanię: „Jesteśmy eko, zbieramy tubki aluminiowe”. Wierzymy, że wykorzystując surowiec w postaci aluminium, który codziennie przechodzi przez nasze ręce i każdego dnia, w każdym salonie fryzjerskim trafia do specjalnego pojemnika na tubki, wykorzystamy jego potencjał na ogromną skalę i tym samym znacznie przyczynimy się do lepszej przyszłości dla nas wszystkich – mówi Mirosław Kempiński, Wiceprezes Zarządu True Visionary Beauty.
Źródło: Fundacja RECAL