Idea udostępniania wiadomości, które wkrótce po odebraniu ulegną automatycznemu usunięciu nie jest nowa. Rekordy popularności do tej pory bije specjalna aplikacja Snapchat, która jako pierwsza wprowadziła taką możliwość. Czy Facebook wkrótce udostępni tę usługę wszystkim użytkownikom?
Obecnie usługa, którą Facebook prawdopodobnie wkrótce udostępni globalnym odbiorcom testowana jest przez wybrane grono. Większość z testujących korzysta z systemu iOS. Użytkownik przed publikacją wiadomości na własnej tablicy może zdecydować czy dany post zniknie po określonym przez niego czasie. Może wybrać czy będzie to godzina czy nawet 7 dni. Po tym czasie wiadomość zostanie bezpowrotnie skasowana.
Nowa funkcja popularnego serwisu społecznościowego to odpowiedź na wciąż rosnącą popularność takich programów jak Snapchat. Aplikacja dostępna na urządzenia z systemem Android i iOS umożliwia znajomym przekazywanie sobie zdjęć i krótkich obrazów wideo, które chwilę po wyświetleniu automatycznie się kasują. Wystarczy, że użytkownik, który obejrzy przekaz wyłączy Snapchata, a oglądany jeszcze przed chwilą obraz nie zostanie wyświetlony ponownie.
Facebook już raz robił przymiarki do podobnego projektu. W roku 2012 prace programistów giganta skupiały się na „Poke”, który miał być samodzielną aplikacją. Niedługo potem pojawiły się pogłoski o pracach nad „Silngshot”. W obu przypadkach ich użytkowanie miało pozwolić na przekazywanie wiadomości, które chwilę po wyświetleniu bezpowrotnie zniknęłyby z pamięci urządzenia, a przede wszystkim z samego serwisu.
Można przypuszczać, że prace nad tą funkcjonalnością są wynikiem rosnącej popularności Snapchata. Wg ostatnich danych ze Stanów Zjednoczonych aplikacja swoją popularnością prześcignęła Twittera, lokując się na trzecim miejscu wśród najchętniej odwiedzanych serwisów – tuż za Instagramem i Facebookiem.
Dlaczego redakcja Technologie.ngo.pl wspomina o tym produkcie? Znikające posty wydają się być doskonałym narzędziem wspomagającym relacje z wydarzeń prowadzonych przez instytucje. Także organizacje pozarządowe. Przypuśćmy, że w trakcie trwania wydarzenia na tablicy organizacji pojawiają się bardzo dokładne relacje z konkretnych wydarzeń. Nie w liczbie kilku, lecz kilkunastu. W chwili ich dodawania przy każdej można byłoby zaznaczyć tę funkcjonalność, aby po dajmy na to dniu zostały usunięte. To z kolei przełoży się na przejrzystość tablicy w kanale społecznościowym i nie spowoduje przesytu informacji znajdujących się na niej.
Źródło: Technologie.ngo.pl