Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Europejski Fundusz Społeczny w działaniu: Hiszpania
Marzena Mendza-Drozd, Stowarzyszenie na rzecz FIP
Jesteśmy w Unii! Możemy już całkiem oficjalnie korzystać z Europejskiego Funduszu Społecznego EFS. Brakuje nam pomysłów jak to zrobić? Przecież wiele przedsięwzięć polskich organizacji to gotowe projekty do EFS. Że nie mamy pewności czy się nadają? Zobaczmy co zrobili inni - nasi przyjaciele z tej samej Unii Europejskiej. Te przykłady mają jeden walor - już uzyskały pieniądze, więc z całą pewnością wchodzą w zakres finansowania z EFS. Skorzystajmy z ich doświadczenia. Dzisiaj Hiszpania.
Perspektywy dla młodzieży
Projekt pod nazwą Plan FIJA, adresowany do młodych ludzi o bardzo niskich kwalifikacjach w wieku 16-21 lat uzyskał finansowanie z EFS oraz władz lokalnych, związków zawodowych i przedsiębiorstw prywatnych. Jego podstawowym celem była pomoc uczestnikom projektu w uzyskaniu doświadczenia zawodowego tak, aby ich wejście na rynek pracy było łatwiejsze. W ofercie Instytutu ds. zatrudnienia w Aragon, odpowiedzialnego za realizację projektu, znalazły się głównie zajęcia prowadzone w formie warsztatów zawodowych. Młodzież uczestnicząca w projekcie w ramach 27 grup szkoleniowych mogła uzyskać kwalifikacje spawacza czy stolarza, ale także zdobyć wiedzę i umiejętności przydatne w przemyśle spożywczym, hotelarskim czy handlu. W ciągu czterech lat realizacji projekt swoim zasięgiem objął ponad 1200 osób, z których dla 85% okazał się on szansą na integrację społeczną i znalezienie pracy.
Zwiększyć świadomość ekologiczną!
Każdy uczestnik kursu współfinansowanego z EFS powinien zdobyć podstawowe informacje na temat ochrony środowiska, potrzebne zarówno w pracy jak w życiu prywatnym - taki cel przyświeca jednemu z modułów szkoleniowych, przygotowanych przez jednostkę administrującą Europejskim Funduszem Społecznym w Hiszpanii. Projekt jest obecnie w trakcie realizacji i będzie prowadzony aż do 2007 roku. W zamierzeniach ponad 500 000 uczestników różnego rodzaju szkoleń ma być objętych jego oddziaływaniem. Oznacza to, że w materiałach szkoleniowych przygotowanych na kursy zawodowe znajdują się także informacje mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczestników. Tego rodzaju wiedza stanowi więc element normalnego cyklu edukacyjnego. Realizacja tego elementu - to w jaki sposób ten komponent jest włączany w tok różnorodnych kursów - poddawana jest stałej ocenie.
Projekt pod nazwą Plan FIJA, adresowany do młodych ludzi o bardzo niskich kwalifikacjach w wieku 16-21 lat uzyskał finansowanie z EFS oraz władz lokalnych, związków zawodowych i przedsiębiorstw prywatnych. Jego podstawowym celem była pomoc uczestnikom projektu w uzyskaniu doświadczenia zawodowego tak, aby ich wejście na rynek pracy było łatwiejsze. W ofercie Instytutu ds. zatrudnienia w Aragon, odpowiedzialnego za realizację projektu, znalazły się głównie zajęcia prowadzone w formie warsztatów zawodowych. Młodzież uczestnicząca w projekcie w ramach 27 grup szkoleniowych mogła uzyskać kwalifikacje spawacza czy stolarza, ale także zdobyć wiedzę i umiejętności przydatne w przemyśle spożywczym, hotelarskim czy handlu. W ciągu czterech lat realizacji projekt swoim zasięgiem objął ponad 1200 osób, z których dla 85% okazał się on szansą na integrację społeczną i znalezienie pracy.
Zwiększyć świadomość ekologiczną!
Każdy uczestnik kursu współfinansowanego z EFS powinien zdobyć podstawowe informacje na temat ochrony środowiska, potrzebne zarówno w pracy jak w życiu prywatnym - taki cel przyświeca jednemu z modułów szkoleniowych, przygotowanych przez jednostkę administrującą Europejskim Funduszem Społecznym w Hiszpanii. Projekt jest obecnie w trakcie realizacji i będzie prowadzony aż do 2007 roku. W zamierzeniach ponad 500 000 uczestników różnego rodzaju szkoleń ma być objętych jego oddziaływaniem. Oznacza to, że w materiałach szkoleniowych przygotowanych na kursy zawodowe znajdują się także informacje mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczestników. Tego rodzaju wiedza stanowi więc element normalnego cyklu edukacyjnego. Realizacja tego elementu - to w jaki sposób ten komponent jest włączany w tok różnorodnych kursów - poddawana jest stałej ocenie.
Źródło: inf. własna
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.