Europa bliżej obywateli - nowe punkty informacyjne Europe Direct rozpoczynają działalność
Rozpoczyna właśnie działalność druga generacja sieci informacyjnej Europe Direct. W całej Unii Europejskiej liczy blisko 500 ośrodków, z czego w Polsce aż 27. Ich zadaniem jest stymulowanie europejskiej debaty na poziomie lokalnym i udzielanie obywatelom odpowiedzi na pytania dotyczące UE.
Sieć informacyjna Europe Direct jest jednym z podstawowych
narzędzi, którymi dysponuje Komisja Europejska, aby komunikować się
z obywatelami na poziomie lokalnym i regionalnym, a także aby
zachęcać ich do udziału w debacie na temat wspólnej Europy.
Czy orkiestra dęta może dostać unijne wsparcie? Czy wyjeżdżając
do innego kraju UE trzeba jeszcze zabierać ze sobą paszport? Jak
zdobyć staż w Komisji Europejskiej? – m.in. na takie pytania
odpowiadają często konsultanci punktów informacyjnych.
Na miejscu można z reguły skorzystać z komputera z dostępem do
Internetu i zaopatrzyć się w publikacje. Punkty informacyjne Europe
Direct organizują debaty, szkolenia, konkursy i lekcje europejskie
dla młodzieży. Zapewniają także instytucjom UE informację zwrotną
na temat potrzeb i oczekiwań obywateli.
Komisja Europejska finansuje te działania wspólnie z podmiotami,
które prowadzą ośrodki Europe Direct. Są wśród nich lokalne,
regionalne i krajowe organy publiczne, organizacje pozarządowe i
uczelnie.
Dodatkowe informacje: