Dobiegł końca projekt „Ekonomia społeczna kluczem do sukcesu mamy” i są już widoczne konkretne rezultaty działań uczestniczek projektu. W ramach czterech pięcioosobowych zespołów mamy stworzyły 4 modele przedsiębiorstw ekonomii społecznej.
W ramach ostatniego modelu szkoleniowego, który zakończył się w grudnia poświęcony był biznesplanowi dla podmiotów ekonomii społecznej, biorące udział w projekcie Panie mogły zmierzyć się z zagadnieniami ekonomicznymi.„Uczestniczki wykonały wielką pracę m.in.: oceniły, jakie produkty lub usługi chciałaby wprowadzać na rynek, opracowały poszczególne elementy biznesplanu i przeprowadziły weryfikację finansową swoich pomysłów”– stwierdziła Inga Kołomyjska, Prezes Fundacji Jabłko – „Było to zdaniem wielu Mam najbardziej wymagająca, ale też i najbardziej inspirująca część ich pracy, stwierdziły, że znacząco urealniły swoje pomysły, część z pomysłów ewoluowała, inne rozbudowały się o nowe produkty lub strategie”.
Wszystkie grupy przygotowały modele i biznesplany. Nazwy powstałych modeli przedsiębiorstw są inspirujące i ciekawe, bo to „Dom Pasji”, „Stacja Aktywna Rodzina”, „Salon Piękności” i „Na Siekierkach”.
Pierwszy z nich proponuje nam warsztaty i półkolonie dla dzieci, „Stacja Aktywna Rodzina” zachęca do uprawiania sportu w połączeniu z rodziną, co najważniejsze nie jest to tylko propozycja dla mamy, ale także dla ojców, a w dalszych planach też dla babć i dziadków. W tym modelu jest też przestrzeń sportowa dla wszystkich. Natomiast w Salonie Piękności nie będziemy odnawiać się fizycznie, ale będzie można zaznać kontaktu z nowoczesną sztuką rękodzielniczo i będzie można zamówić nietuzinkowe przedmioty artystyczne. Ta inicjatywa jest nastawiona na współpracę z artystami, aby m.in. spopularyzować ich dzieła sztuki na przedmiotach użytkowych. Czwarta grupa planuje wspólną przestrzeń klubokawiarnią pod nazwą „Na Siekierkach”. Jak twierdzą same mamy, taka jest potrzeba w tym rejonie i co najważniejsze zmierzyły się one z budżetem tego przedsięwzięcia.
„Dziewczyny maja już za sobą trzy moduły szkoleniowe, czyli komunikacje i prace zespołową, jak również aspekty formalno-prawne zakładania podmiotów ekonomii społecznej oraz biznes plan tych przedsiębiorstw”. Powstały bardzo ciekawe i inspirujące, także dla innych mam, które nie wzięły udziału w projekcie, inicjatywy” – dodaje Agnieszka Strzałkowska, koordynator projektu, Wiceprezes Fundacji.
Uczestniczki poznały już wszystkie zawiłości prawne i formalne ekonomii społecznej. Jak wynika z przeprowadzonych ankiet poszerzyły swoja wiedzę, jeśli chodzi o ekonomie społeczną itp. Nauczyły się współpracy, pracy w zespole jak również zachowań asertywnych. I także zgłębiły wiedzę z zakresu budowania planów budżetowych i innych umiejętności związanych z marketingiem i promocją.
Projekt współfinansowany był ze środków w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2014. Partnerem projektu była Agencja Keja PR, która wspiera Fundację Jabłko pod względem medialnym.
Źródło: Portal Ekonomiaspoleczna.pl