Od listopada 2003 do stycznia 2004 Caritas Archidiecezji Łódzkiej realizował projekt "Dziennik przedsiębiorczej Brygidy". Ze względu na ogromne zainteresowanie projektem od połowy lutego 2004 roku rozpoczęto jego kontynuację. 18 października 2004 roku łódzka Caritas zorganizowała konferencję prasową podsumowującą drugą edycję "Dziennika przedsiębiorczej Brygidy".
Na konferencje prasową oprócz przedstawicieli mass mediów przyszła
również młodzież, czyli główni odbiorcy projektu.
Gospodarze konferencji podkreślali, że druga edycja projektu powstała
jako naturalna kontynuacja losów Brygidy, i była odpowiedzią na potrzeby czytelników bloga.
Andrzej Słaby, który kryje się za osobą internetowej Brygidy,
powiedział, że pomysł na pisanie internetowego dziennika wziął się z życia codziennego. Z sytuacji
niekiedy absurdalnych, z którymi młody człowiek musi się borykać wkraczając w dorosłe życie.
Dziennik miał być z założenia pomocą dla młodzieży opuszczającej mury
szkoły. Opisuje on zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty życia, na które ludzie nie powinni
być obojętni. W drugiej jego części autorzy skupili się głównie na ukazaniu aspektów związanych z
założeniem firmy, czyli sprecyzowaniem własnego pomysłu i wprowadzeniem go w działanie tak, aby
osiągnąć prężny rozwój i sukces.
Iwona Święcicka, współpomysłodawca i współtwórca dziennika, zauważyła,
że najczęściej internauci, odwiedzający stronę internetową Brygidy, szukali pomocy w napisaniu
życiorysu lub listu motywacyjnego. Część z nich korespondowało z Brygidą za pośrednictwem
internetu. Caritas Archidiecezji Łódzkiej nie posiada jednak danych na temat wieku osób
odwiedzających witrynę internetową. "Ze sposobu pisania" można wywnioskować, że są to w
większości młodzi ludzie, nie koniecznie mieszkańcy Łodzi. W ciągu ośmiu miesięcy trwanie projektu
zdarzały się również komentarze od osób spoza terenu naszego kraju.
Książka będzie bezpłatnie rozprowadzona do szkół, uczelni i bibliotek.
Źródło: Centrum OPUS