W całym kraju zgłoszono już prawie tysiąc inicjatyw związanych z bezpieczeństwem najmłodszych online. 9 lutego w Polsce po raz szósty obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu. Podobnie jak w ponad 60 innych państwach.
- W idei Dnia Bezpiecznego Internetu niezwykle ważny jest jego międzynarodowy charakter - rosnąca z roku na rok liczba państw uczestniczących w obchodach DBI świadczy o coraz większym zrozumieniu wagi problematyki bezpieczeństwa dzieci korzystających z Internetu i nowych technologii. To wyjątkowa inicjatywa, która przez ostatnie siedem lat nabrała dużego rozmachu i co roku w lutym staje się platformą bliskiej współpracy narodowych ośrodków programu "Safer Internet", partnerów rządowych, pozarządowych i komercyjnych - wszystkich działających we wspólnym celu na rzecz bezpieczeństwa dzieci online - mówi Agnieszka Wrzesień, koordynator projektu "Saferinternet.pl" z Fundacji Dzieci Niczyje.
W Polsce z okazji DBI od początku roku zapanowało "pospolite ruszenie" – lokalni organizatorzy z całego kraju zgłosili dotychczas już prawie tysiąc inicjatyw związanych z bezpieczeństwem najmłodszych online. Oprócz tradycyjnych zajęć edukacyjnych wśród zgłaszanych pomysłów znalazły się tak innowacyjne jak występy teatrzyków szkolnych, happeningi, audycje w szkolnych radiowęzłach, lokalne kampanie informacyjne. Inicjatywy rejestrować można w serwisie www.dbi.pl do końca lutego 2010 roku. W ubiegłym roku na stronie DBI zarejestrowano ich prawie tysiąc. Wśród organizatorów lokalnych wydarzeń rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody ufundowane przez partnerów DBI.
Ponadto, 9 lutego we wszystkich krajach Unii Europejskiej rusza kampania medialna poświęcona problematyce ochrony prywatności w Internecie - "Think B4 U post!", w Polsce realizowana pod hasłem "Pomyśl zanim wyślesz".
- Dla najmłodszych Internet jest niezwykle ważną przestrzenią ekspresji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań lub też nawiązywania nowych kontaktów. Przenoszą do sieci prywatne informacje, zdjęcia, publikują filmy, chcą być popularni i lubiani. Niestety, nie zawsze pamiętają, że brak rozwagi i dbałości o prywatność swoją i innych, może doprowadzić do nieszczęścia. Dlatego głównym celem tegorocznej kampanii jest nauczenie młodych internautów rozsądnego i odpowiedzialnego publikowania informacji online - mówi Anna Rywczyńska, koordynator Polskiego Centrum Programu Safer Internet w NASK.
Polskie Centrum Programu Safer Internet
Źródło: Fundacja Dzieci Niczyje