W trakcie pierwszego dnia Sektora 3.0 wielu uczestników cały czas podkreślało jak niewiele czasu mają na kuluarowe dyskusje wypełnione po brzegi najbardziej jakościową wiedzą. Dziś dzień drugi. W 10 warszawskich lokalizacjach przedstawiciele organizacji z całej Polski powiększają własną wiedzę o wiele atrakcyjnych technologicznie tematów.
Wśród partnerów drugiego dnia, którzy zaprosili uczestników do swoich siedzib znalazły się m.in. takie firmy jak Microsoft, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Fundacja Widzialni czy Intel. W siedzibie Orange przedstawiciele Fundacji Highlight/Inaczej przybliżali istotę grywalizacji, która szczególnie w organizacjach może odgrywać bardzo istotną rolę, znacząco przyczyniając się do aktywizacji społeczeństwa.
– Największą siłą grywalizacji i jej najpotężniejszą siłą jest możliwość motywowanie społeczeństwa do zrobienia czegoś niecodziennego, interesującego i dobrego – informuje Michał Jeska, współtwórca Fundacji Highlight/Inaczej. – To codzienny chleb każdego NGO-sa, a motywowanie odbiorców nie jest ciężkie. Potrzebna jest odrobina kreatywności – dodaje.
Krakowski Wzmacniacz.org w klubokawiarni Jaś i Małgosia dyskutuje właśnie o obrazie w mediach społecznościowych; przedstawiciele Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Centrum Cyfrowego Projekt:Polska w siedzibie ministerstwa omawiają rolę innowacji na rzecz aktywizacji cyfrowej; z kolei Fundacja Dobra Sieć omawia szczegóły crowdsourcingu.
W trakcie 6-godzinnych warsztatów we wspominanej już siedzibie Orange odbywają się różnorodne warsztaty. W ich wyniku ma powstać innowacyjna koncepcja grywalizacji. Oczywiście do finalnego efekty mają się przyczynić elementy grywalizacji.
– Na pewno NGO-sy boją korzystać się z nowinek, mając przed sobą wizję tego, że projekt pójdzie w złym kierunku i cały projekt pójdzie na marne. Mają naprawdę wiele tych projektów i cechują się nierzadko przesadną ostrożnością. Naszym zdaniem trzeba wyjśc z tej ostrożności, odejść od tego i jedynie podjęcie ryzyka pozwala nam pójść we właściwym kierunku.
Źródło: Technologie.ngo.pl