Dodaj serce do koszyka: jak internetowe zakupy ratują dzieci z wadami serca
Podobnie jak wiele historii z ostatnich kilku lat, także i ta zaczyna się od spotkania online. Po jednej stronie połączenia siedzą Marta, Renata i Adam, po drugiej – Marek i Tomek.
Jest marzec 2022. Dopiero zaczynamy odczuwać pierwsze konsekwencje wybuchu wojny w Ukrainie i spiętrzenia innych czynników, które wpłynęły na jakość życia niemal wszystkich Polek i Polaków. Rosnące stopy procentowe, inflacja, podwyżki cen – wszystko to sprawiło, że w wielu domach każdą złotówkę przed wydaniem zaczęło się oglądać dwa razy. Szczególnie dotkliwie wpływało to na rodziców i opiekunów dzieci z problemami zdrowotnymi, obciążonych wydatkami bardziej niż inni. Fundacja Serce Dziecka, niosąca pomoc dzieciom z wadami serca i ich rodzicom, wpada więc na pomysł, by szerzej zarzucić sieci zbierania środków na swoją działalność.
Wydatki rosną, potrzeby rosną… a fundusze?
Skala problemu, którym zajmuje się Serce Dziecka, jest ogromna. Codziennie rodzi się 10 dzieci z wadą serca; to najczęściej występująca wada wrodzona. Troje z nich wymaga natychmiastowej operacji: kardiochirurdzy wykonują ich 3500 rocznie. Łącznie w Polsce żyje 300 tysięcy osób borykających się z WWS. Na ich leczenie potrzebne są kolosalne środki – coraz większe, im bardziej rosną ceny… wszystkiego.
I tu wracamy do tamtego pamiętnego spotkania. Jest 30 marca 2022, w Poznaniu panuje typowa pogoda wczesnej wiosny: szaro, buro i pochmurnie. W Warszawie to samo. A jednak obie strony połączenia czują się, jakby właśnie świat rozświetliły promienie słońca. Wyczuwalna jest potężna energia i chęć porozumienia, pomysły śmigają po światłowodach w zawrotnym tempie, cała piątka nie może się nagadać. Czego dotyczy rozmowa? Adam, Renata i Marta reprezentują Fundację Serce Dziecka, a Marek i Tomek – Fundację FaniMani.pl, umożliwiającą zbieranie środków na cele dobroczynne przy okazji zakupów online. Ustalają zakres prac, proponują rozwiązania techniczne, opowiadają o swoich wizjach. Wola działania osiąga szczyt.
FaniMani na ratunek
Pierwsze efekty widać już po kilku tygodniach. Integracja systemów umożliwia podopiecznym Serca Dziecka – właściwie: ich rodzicom – łatwe zakładanie profilów na FaniMani.pl i zbieranie darowizn od zakupów w ponad 1600 sklepach internetowych. A ponieważ fundraising, czyli zorganizowane zbieranie środków na cele dobroczynne, także jest sztuką, w której warto się ćwiczyć, by osiągać coraz lepsze efekty, pod koniec czerwca FaniMani przeprowadziło dla podopiecznych Serca Dziecka szkolenie ze skutecznych zbiórek. Wówczas nastąpiło także oficjalne otwarcie darowizn od zakupów online dla Serca Dziecka. Niespełna 2 miesiące później już 200 podopiecznych Fundacji korzystało z FaniMani.
Czy Ty też możesz wesprzeć Serce Dziecka? Oczywiście!
Piękno darowizn z FaniMani polega na tym, że są naprawdę proste. Przed zrobieniem zakupów należy kliknąć „Aktywuj darowiznę” w rozszerzeniu albo aplikacji FaniMani, którą można pobrać za darmo w Google Play i App Store. Instalacja, założenie konta i wybór Fundacji Serce Dziecka jako wspieranego podmiotu są proste i intuicyjne. I już: określony procent z Twojego zamówienia w sklepach partnerskich zostanie przekazany na wsparcie dzieciaków z wrodzoną wadą serca. Nie dopłacasz ani złotówki, bo to sklepy internetowe dzielą się swoim zyskiem.
Zachęcamy każdego z Was do tej wyjątkowej formy pomocy – darowizn od zakupów – dla dzieci z wadami serca. Odkrywajcie podwójną korzyść z kupowania z serwisem Fanimani.pl i wspierajcie leczenie i rehabilitację naszych podopiecznych – przekonuje Katarzyna Parafianowicz, prezes Fundacji Serce Dziecka
Ten prosty sposób na pomaganie, z którego skorzystało już ponad osiem i pół tysiąca organizacji, Fundacja FaniMani uruchomiła na koniec 2014 roku. Dzisiaj już ponad 4,1 mln zł od zakupów online trafiło do organizacji społecznych, w tym do Fundacji Serce Dziecka. Dołącz do fali wsparcia i pomagaj!