Żywiecka piekarnia wymyśliła „Bułkę z pasją”. Zysk z jej sprzedaży idzie na stypendia dla młodzieży, które pomogą realizować pasje. Dom Towarowy Braci Jabłkowskich przyłączył się do organizacji warsztatów gwary warszawskiej, by kultywować lokalną tradycję. Jedni i drudzy zostali Dobroczyńcami Roku 2015.
Zaangażowanie Lokalne
Dobroczyńcą Roku w kategorii „Zaangażowanie Lokalne” została Piekarnia RYNEK z Żywca. Na nagrodę zapracowała sprzedając „bułkę z pasją”. Orkiszowy wypiek sprzedaje się nieźle, ale nie przynosi piekarni żadnych zysków. – Cały dochód z jej sprzedaży przekazywany jest na stypendia dla uzdolnionej młodzieży z Żywiecczyzny, aby młodzi mogli realizować swoje marzenie i pasje – mówiła Weronika Waluś, właścicielka piekarni podczas gali wręczenia nagród. „Bułka z pasją” to projekt zrealizowany we współpracy z Żywiecką Fundacją Rozwoju.
Strategia Społecznego Zaangażowania
Nagroda w kategorii: „Strategia Społecznego Zaangażowania” trafiła do firmy Bayer. Firma prowadzi program „Making Science Make Sense”, który próbuje zafascynować uczniów i studentów nauką. Jego elementem jest m.in. „Salon multimedialny BayLab”, w którym organizowane są bezpłatne spotkania dotyczące: profilaktyki chorób układu krążenia, profilaktyki okulistycznej, zdrowia zwierząt domowych czy pielęgnacji roślin. – Stwarzamy dzieciakom okazję, by pobawiły się nauką. Okazuje się, że one lubią się uczyć, bo nauka może być czymś fascynującym – mówiła Monika Lechowska z firmy Bayer.
Projekt Społeczny
Kolejna kategoria konkursowa to „Projekt Społeczny”. Nagrodę przyznano dużej, średniej oraz – w tym roku po raz pierwszy – małej firmie. Spośród dużych firm laureatem zostało T-mobile m.in. za akcję „Pomoc mierzona kilometrami”. To program, który wspiera dzieci niepełnosprawne ruchowo. By pomóc, wystarczy być aktywnym i korzystać ze smartfona. Podczas pierwszej edycji akcji, uczestniczy pokonali wspólnie (biegając, jeżdżąc na rolkach albo na rowerze) 40 milionów kilometrów, a firma przekazała milion złotych na rehabilitację oraz protezy dla podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. – To nagroda dla 564 tys. Polaków, którzy przyłączyli się do akcji – mówiła Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w T-mobile. Zapowiedziała, że 20 czerwca firma startuje z trzecią edycją akcji.
Średnią firmą, która zwyciężyła w kategorii „Projekt Społeczny” jest Radisson Blu Hotel z Krakowa. Hotel od lat wspiera krakowski Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy, organizując wycieczki, zabawy i pikniki dla podopiecznych instytucji. Hotel prowadzi również akcją „I Ty możesz zostać świętym Mikołajem”, w ramach której wychowankowie Domu Małego Dziecka przygotowują dekoracje świąteczne, do których dołączają swoje życzenia. – Te zamieszczane są w hotelowym lobby po to, by pracownicy i goście hotelu mogli się z nimi zapoznać, a następnie je spełnić – mówiła Lidia Wiszniewska, dyrektor generalny Radisson Blu Hotel w Krakowie.
Spośród małych firm laureatem tej kategorii został Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy. Nagrodę przyznano za wsparcie Stowarzyszenia Gwara Warszawska w organizacji plenerowego „Kina pod Minogą”, warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej oraz przedstawień teatralnych. – Jesteśmy firmą, która jest nierozerwalnie związana z Warszawą, dlatego staramy się wspierać inicjatywy, które kultywują lokalną tradycję. Kiedy usłyszeliśmy o warsztatach gwary warszawskiej, od razu podchwyciliśmy ten pomysł – mówiła Monika Jabłkowska, przewodnicząca Rady Nadzorczej Domu Towarowego Braci Jabłkowskich.
Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu
Nagrodę w kategorii: „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” otrzymała firma Transition Technologies, tworząca oprogramowanie dla rynku gazu i energii. Firma stworzyła pakiet mobilnych aplikacji dedykowanych osobom niewidomym i słabowidzącym. – Jedna aplikacja służy do nawigacji pieszej, druga pozwala skanować kody kreskowe oraz kody QR, jeszcze inna rozpoznawać kolory – opowiadał Adam Bancarewicz z Transition Technologies. – Nasze aplikacje naprawdę pomagają ludziom. Ta świadomość motywuje nas do codziennej pracy – zapewniał.
Wolontariat pracowniczy
Rafał Gębura: – Zwyciężyliście w kategorii „Wolontariat pracowniczy”. Co wyróżnia was spośród innych firm?
Komu pomagacie?
Który polega na…?
W jaki sposób udało wam się namówić do wolontariatu połowę firmy?
Na jaką pomoc ze strony firmy mogą liczyć pracownicy?
Źródło: inf. własna (ngo.pl)