Ilość eventów, na których organizowane są różne zbiórki pieniędzy wciąż rośnie, a darczyńcy, czy potencjalne osoby zbierające fundusze angażują się w nie coraz bardziej. Dziś, jak nigdy wcześniej ważne jest, co zachęca ich do tych zbiórek.
Odpowiedzią jest motywacja. W tym, co motywuje ludzi do udziału z zbiórkach, jest odpowiedź na to czy nasz NGO przetrwa i da radę wypełnić swoją misję. Oczywiście czynników, które mają na to wpływ jest wiele, my, w tym artykule skoncentrujemy się na kilku z nich.
Podstawowym czynnikiem jest przywiązanie do sprawy. Czy to przez zainteresowania kogoś nam bliskiego, czy przez więzy rodzinne - to powody podawane najczęściej przy pytaniu, dlaczego ktoś zdecydował się na udział. Wszyscy, którzy silnie wspierają szlachetne zbiórki wymagają również tego aby akcje przeprowadzać tak, żeby czuli iż są nią nagradzani. To oni najbardziej energicznie będą poszukiwać nowych darczyńców. Statystyki mówią także, że często motywacją do udziału jest silna potrzeba wspomożenia jakiejś konkretnej, ważnej akcji. Bardzo dobrze, ale pamiętajcie o jednym, wszystkich zainteresowanych trzeba zamienić w lojalnych, zatrzymać ich przy sobie.
Kolejnym rodzajem uczestników są ludzie, którzy związani są, nie z konkretną akcją, ale z organizacją, która ją przeprowadza. To specjalna grupa, o którą wyjątkowo trzeba dbać. Za wszelką cenę nie wolno ich do siebie zrazić – pomagają Wam, bo są lojalni. Pamiętajcie o nich przy planowaniu kolejnej zbiórki. Osobiste wątki i interakcje są potężnym narzędziem motywacyjnym. Znajomi tych ludzi, gdy zobaczą, jak oni dobrze się bawią przy zbiórkach, sami zaczną brać w nich udział. Narzędziem najlepiej wspierającym tą postawę są media społecznościowe. Pomagają w motywowaniu innych i inspirują uczestników do osiągnięcia wyznaczonych celów i rozszerzania zasięgu akcji/zbiórki.
Motywacją ludzi, bardzo często, jest dobra zabawa w grupie. Jeśli Wasze eventy i akcje będą interesujące, ciekawe i zabawne, ludzie sami będą chcieli brać w nich udział, a co za tym idzie, łatwo będzie ich namówić na zaangażowanie w osiągnięciu Waszego celu. Odkryto wręcz pozytywną relację między dobrą zabawą na danym evencie, a wzrostem ilości uczestników i ich motywacją w poszukiwaniu darczyńców w świecie cyfrowym (pomagają w tym wspomniane media społecznościowe). Ujmując to krótko – na event sportowy, powiedzmy turniej piłki nożnej, na którym prowadzona będzie zbiórka funduszy, przyjdą ludzie zainteresowani tym sportem. To oni następnie będą namawiać swoich znajomych na udział w kolejnym takim wydarzeniu. Oczywiście zakładając, że event wypali i będzie odbierany i wspominany pozytywnie.
Ostatnim powodem, który powoduje wpłacanie datków na cel Twojej organizacji, jest powiązanie danego uczestnika z inną organizacją. Współpraca z lokalną szkołą, parafią, czy biznesem, który wspiera już jakąś konkretną akcję, może pozytywnie wpłynąć na ilość fanów naszej wizji, którzy także staną się darczyńcami dla naszej organizacji.
Źródło: Technologie.ngo.pl