Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Toruniu we współpracy z Urzędem Marszałkowskim województwa kujawsko-pomorskiego zorganizował debatę pt. „Kierunki promocji Polski z perspektywy województwa kujawsko-pomorskiego”.
21 października w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego spotkali się przedstawiciele Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji otoczenia biznesu, świata nauki oraz organizacji pozarządowych z województwa kujawsko-pomorskiego, aby przedyskutować założenia nowej strategii promocji Polski za granicą.
Debata składała się z dwóch części. Dyskusji panelowej z udziałem: wicemarszałka Zbigniewa Ostrowskiego, dyrektor Weroniki Staniec – Porczyk, z Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych, prof. Stanisława Kaczmarczyka (UMK), Michała Korolki (Urząd Marszałkowski WK-P), dr inż. Ewy Rybińskiej (Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego SA.), Edyty Wiwatowskiej (Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.), Przemysława Draheim (Toruńska Agenda Kulturalna) i Natalii Urbanek (Stowarzyszenie Elsa-UMK).
W dyskusji podkreślano, że w działaniach związanych planowaniem strategii promocyjnej należy szerzej włączać m.in.: środowiska biznesowe i naukowe z poszczególnych województw. Debatę moderował Janusz Wiśniewski z Kujawsko-Pomorskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
Z kolei w drugiej części spotkania przeprowadzono warsztaty, których celem było zebranie opinii o dotychczasowych działaniach podejmowanych przez instytucje centralne w zakresie promocji Polski za granicą. Uczestnicy wskazywali na konieczność rezygnacji z wieloinstytucjonalnego sposobu koordynacji promocji, na rzecz wyznaczenia tylko jednego podmiotu na poziomie krajowym, który będzie planował i wdrażał strategię promocyjną.