24 lutego 2014 w Inkubatorze Społecznej Przedsiębiorczości odbyło się drugie spotkanie dotyczące koncepcji funkcjonowania Rady Seniorów Miasta Dąbrowa Górnicza. Zobacz, jakie założenia zostały ustalone podczas spotkania.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele środowisk senioralnych, organizacji działających na rzecz seniorów oraz przedstawiciele Urzędu Miejskiego. Głównym tematem warsztatów był skład Rady oraz sposób wyboru reprezentantów.
Po burzliwych dyskusjach została zaproponowana reprezentacja instytucjonalna (8 miejsc) oraz pula miejsc dla kandydatów z wolnego naboru (7 miejsc). Zaproponowano następujący podział reprezentacyjności: Przedstawiciel Prezydenta Miasta – 1 osoba, Przedstawiciel Rady Miejskiej – 1 osoba, reprezentant Uniwersytetu Trzeciego Wieku (PKZ) – 1 osoba, reprezentant Uniwersytetu Trzeciego Wieku (WSB) – 1 osoba, przedstawiciel środowiska reprezentującego emerytów i rencistów – 1 osoba, przedstawiciel środowisk kombatanckich – 1 osoba, przedstawiciel Koła Gospodyń Wiejskich – 1 osoba, przedstawiciel Dziennych Domów Pomocy Społecznej – 1 osoba oraz wolny nabór Seniorów – 7 osób.
W przypadku rezygnacji którejś z instytucji z możliwości wskazania swojego reprezentanta do Rady miejsce to zostanie przesunięte do puli miejsc tzw. wolnego naboru.
Osoby, które zdecydują się kandydować do Rady będą zobligowane do złożenia deklaracji kandydata zawierającej: podstawowe dane osobowe, krótki życiorys oraz swoją wizję Rady Seniorów i pomysł na własną działalność w niej. Każdy kandydat musi spełniać obligatoryjne warunki: być mieszkańcem Dąbrowy Górniczej w wieku powyżej 55 lat oraz przedstawić listę poparcia 20 mieszkańców Dąbrowy Górniczej.
Komisja konkursowa, którą będzie Rada Działalności Pożytku Publicznego, spośród kandydatów wybierze osoby, które będą stanowić reprezentację obywateli w Radzie Seniorów.
Źródło: Portal Organizacji Pozarządowych