Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Niemal połowa młodzieży w wieku 13 – 19 lat deklaruje, że w ciągu ostatniego roku była świadkiem przemocy, a 30% przyznaje, że padło jej ofiarą. Większość młodych ludzi w konfrontacji z agresorem broni się. Pomocy i wsparcia w sytuacji zagrożenia młodzież oczekuje przede wszystkim ze strony rówieśników - czytamy w raporcie pt. "Czy polska młodzież czuje się bezpiecznie?", przygotowanym przez Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu i Policealną Szkołę Pracowników Ochrony i Detektywów O’CHIKARA
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu i Policealna Szkoła
Pracowników Ochrony i Detektywów O’CHIKARA opracowały raport „Czy
polska młodzież czuje się bezpiecznie?”, stanowiący podsumowanie
szeroko zakrojonych badań ankietowych prowadzonych w szkołach
gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w ramach pierwszej edycji
ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Bezpieczny uczeń – jak
unikać zagrożeń”. Program objął w roku szkolnym 2005/2006 prawie
30.000 uczniów w wieku od 13 do 19 lat, uczęszczających do ponad
1600 placówek szkolnych. Zrealizowano 21.069 ankiet dotyczących
kwestii bezpieczeństwa młodzieży. Szczególny nacisk został położony
na diagnozę sytuacji niebezpiecznych w odczuciu młodzieży, ocenę
poczucia bezpieczeństwa młodych ludzi w miejscach ich codziennych
spotkań oraz sposoby postrzegania różnego typu zagrożeń i
umiejętności radzenia sobie z nimi.
- Większość uczniów, padając ofiarą przemocy, reaguje obroną. 20% badanych wybiera ucieczkę, podobna liczba wzywa pomocy. Tego typu reakcje na okazywaną przemoc są poprawne. Należałoby zwrócić uwagę uczniów na fakt, że przede wszystkim warto korzystać z takich sposobów reakcji, które zminimalizują zagrożenie fizycznego starcia – mówi dr Andrzej Zduniak, Rektor WSB.
Doktor Zduniak dodaje: „Ważnym wsparciem w procesie wzmacniania zachowań pożądanych w sytuacjach ataku byłoby uczenie technik obrony przed atakiem, prowadzenia negocjacji czy innej strategii obrony. Warto także budować postawy gotowości do pomagania każdemu człowiekowi w sytuacji zagrożenia jego bezpieczeństwa, reagowania na wszelkie nieszczęścia ludzkie, bez niepotrzebnego narażania własnego bezpieczeństwa i zbędnej brawury.”
Lektura raportu „Czy polska młodzież czuje się bezpiecznie?” pozwala między innymi na znalezienie odpowiedzi na pytania:
Raport - poniżej - w plikach do pobrania.
*****
- Większość uczniów, padając ofiarą przemocy, reaguje obroną. 20% badanych wybiera ucieczkę, podobna liczba wzywa pomocy. Tego typu reakcje na okazywaną przemoc są poprawne. Należałoby zwrócić uwagę uczniów na fakt, że przede wszystkim warto korzystać z takich sposobów reakcji, które zminimalizują zagrożenie fizycznego starcia – mówi dr Andrzej Zduniak, Rektor WSB.
Doktor Zduniak dodaje: „Ważnym wsparciem w procesie wzmacniania zachowań pożądanych w sytuacjach ataku byłoby uczenie technik obrony przed atakiem, prowadzenia negocjacji czy innej strategii obrony. Warto także budować postawy gotowości do pomagania każdemu człowiekowi w sytuacji zagrożenia jego bezpieczeństwa, reagowania na wszelkie nieszczęścia ludzkie, bez niepotrzebnego narażania własnego bezpieczeństwa i zbędnej brawury.”
Lektura raportu „Czy polska młodzież czuje się bezpiecznie?” pozwala między innymi na znalezienie odpowiedzi na pytania:
- Jaki procent uczniów opuszcza zajęcia obawiając się pobicia przez rówieśników?
- Czy w rozwiązywaniu konfliktów polska młodzież posuwa się do przemocy?
- Jaki procent młodych ludzi częstuje kolegów narkotykami?
Raport - poniżej - w plikach do pobrania.
*****
Raport pt. „Czy polska młodzież czuje się bezpiecznie?” został opracowany w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Bezpieczny uczeń – jak unikać zagrożeń”, którego głównym celem jest edukacja młodzieży w zakresie postępowania w sytuacji zagrożenia oraz kształtowanie odpowiedzialności za wspólne bezpieczeństwo. Program, objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, zainicjowany został przez wyspecjalizowane w tematyce bezpieczeństwa instytucje – Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu oraz sieć Policealnych Szkół Detektywów i Pracowników Ochrony O'CHIKARA. WSB jest pierwszą w Polsce i jedną z nielicznych w Europie uczelnią, której obszar działalności dydaktyczno – wychowawczej stanowi problematyka bezpieczeństwa człowieka. Sieć O'CHIKARA powstała w 1995 roku, kształci wysoko wykwalifikowanych pracowników ochrony oraz detektywów.
Źródło: Network PR
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.