Relacja z zorganizowanego przez Fundację Sukces - Centrum Rozwoju Kompetencji Społecznych bezpłatnego szkolenia "Czas to życie - techniki zarządzania czasem".
Jak osiągnąć więcej podczas dnia? Jak poprawić rezultaty swojej pracy oraz jak zwiększyć swoją efektywność? Jak działać z przekonaniem, utrzymując równowagę i spokój umysłu, gdy zobowiązań nie ma końca? W świecie nieustannych zmian, w którym wszyscy dokądś się spieszą takie pytania nurtują coraz więcej osób.
Czas to kapitał o dużej wartości wymiennej – wymieniamy go na pracę, naukę, rozrywkę, odpoczynek. Nie bez powodu mówimy, że ,,czas to pieniądz”. Metafora ta jest odzwierciedleniem naszego sposobu pojmowania czasu i przyjmowanego wobec niego stosunku.
Żyjemy coraz szybciej, codziennie dociera do nas nieporównywalnie większa liczba informacji niż jeszcze kilka lat temu. Do chaosu informacyjnego dochodzi wielość ról społecznych i obszarów, w których chcemy się realizować. Zdaje nam się, że potrzebujemy więcej czasu, lecz doba każdego z nas ma 24 godziny i choćbyśmy uciekali się do magicznych sztuczek nie możemy jej wydłużyć. Chodzi raczej o to, aby mądrze rozplanować czas i umiejętnie rozdysponować go na różne aktywności.
Umiejętność zarządzania czasem to kluczowa kompetencja zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, że aby realizować swoje cele i działać efektywnie musimy potrafić właściwie planować swoje aktywności w czasie. Stąd coraz większa popularność różnego typu publikacji, przeważnie o charakterze poradnikowym oraz warsztatów prezentujących techniki zarządzania czasem. Naprzeciw rosnącym potrzebom wychodzą trenerzy i firmy szkoleniowe.
Istotę tematu dostrzegają również organizacje pozarządowe, które dzięki dofinansowaniu mogą organizować otwarte i bezpłatne szkolenia. Niedawno (18 kwietnia 2015) warsztaty z technik zarządzania czasem zorganizowała w Warszawie Fundacja Sukces – Centrum Rozwoju Kompetencji Społecznych.
Podczas szkolenia zostały zaprezentowane koncepcje wybitnych postaci, takich jak Stephen Covey, David Allen oraz Michael Linenberger. Ich prace oraz doświadczenia były źródłem wielu praktycznych i uniwersalnych informacji, które zostały przekazane słuchaczom. Uczestnicy dowiedzieli się między innymi jak zarządzać czasem, by uniknąć sytuacji stresowych w pracy oraz zwiększyć swoją efektywność i satysfakcję. Chętni mogli na bieżąco wykonywać proste ćwiczenia utrwalające nabytą wiedzę.
Interesującym punktem spotkania było zaprezentowanie zastosowania prostych narzędzi elektronicznych w zarządzaniu czasem na przykładzie programu Outlook.
Warsztaty poprowadził Lech Ambrzykowski (Project Manager, PMP, PRINCE2) - doskonały specjalista z branży finansowej i IT, dla którego temat zarządzania procesami biznesowymi nie ma tajemnic. Jako praktyk z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów w bankowości, ubezpieczeniach i technologii w praktyczny sposób prezentuje najbardziej popularne podejścia, ich podstawowe założenia i narzędzia, a następnie proponuje zbudowanie indywidualnego systemu dla każdego z uczestników.
Szkolenie odbyło się w Warsztacie Warszawskim.
Źródło: Fundacja Sukces - Centrum Rozwoju Kompetencji Społecznych