17 marca 2006 Federacja Polskich Banków Żywności przeszła pomyślnie audyt certyfikujący i otrzymała certyfikat ISO 9001 2000. System zarządzania jakością jest owocem ponad dwuletniej pracy naszej organizacji nad opracowaniem i wdrożeniem standardów i procedur wysokiej jakości usług dla wszystkich partnerów i beneficjentów federacji.
System zarządzania jakością w Federacji został
wdrożony 1 lipca 2005, a następnie był przeglądany i doskonalony.
We wrześniu 2005 roku odbył się audyt wewnętrzny, a w październiku
przegląd zarządzania. W trakcie rozwoju systemu emitowane były
kolejne wydania procedur. W dniu 1 lutego zostały wdrożone
wszystkie dokumenty wg nowego systemu zarządzania dokumentacją.
Ostatecznie 17 marca Federacja przeszła audyt certyfikujący z
wynikiem pozytywnym. Projekt rozwoju instytucjonalnego, w ramach
którego zaplanowano certyfikację, jest finansowany ze środków
Fundacji im. Stefana Batorego oraz Programu PHARE 2003.
Dotychczasowe prace, które wykonała Federacja i
jej partnerzy pozwolą na kontynuowanie certyfikacji nie tylko w
zakresie doskonalenia działania w jednej organizacji, ale także w
promowaniu i wdrażaniu zarządzania jakością w organizacjach
zrzeszonych – w Bankach Żywności. Federacja rozpoczęła w 2006 roku
kolejny projekt, mający na celu wdrożenie systemu ISO w 10 Bankach
Żywności – członkach Federacji.
Federacja Polskich Banków Żywności zrzesza
obecnie 19 Banków Żywności. Jej głównym zadaniem jest zmniejszanie
obszarów niedożywienia i zapobieganie marnowaniu żywności poprzez
działalność własną i wspieranie członków, czyli Banków
Żywności.