"Dobra informacja… na dobry początek" - pod tym hasłem ruszyła kampania promocyjno-informacyjna funduszy unijnych. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego chce za jej pomocą dotrzeć do 14 milionów odbiorców.
Według minister rozwoju regionalnego
Elżbiety Bieńkowskiej, narosło dużo mitów dotyczących tego, kto i
ile może pozyskać środków unijnych i jakie to jest trudne. Dlatego
też kampania jest ma na celu głównie informowanie obywateli o
funduszach.
Ponadto uruchomiona została nowa odsłona portalu internetowego www.funduszeeuropejskie.gov.pl.
Najciekawszymi elementami nowego portalu są:
- Wyszukiwarka dotacji UE: mechanizm informuje Internautów o możliwościach uzyskania dofinansowania w zależności od tego KTO ubiega się o wsparcie z Funduszy Europejskich, GDZIE ma mieć miejsce inwestycja/projekt i NA CZYM będzie polegać. Odpowiadając na trzy powyższe pytania, uzyskamy istotną wiedzę, czy nasz pomysł ma szansę na realizację dzięki środkom UE oraz z jakich Programów i działań możemy skorzystać; warto przy tym podkreślić, że Poradnik nie dostarcza jednej konkretnej, definitywnej informacji, właściwej dla danego przypadku, ale raczej wyznacza kierunek i ogranicza zakres dalszych poszukiwań do listy działań, które wyświetlają się na ekranie wyniku.
- Cykl życia projektu: część skierowana do beneficjentów, którzy planują lub są aktualnie w trakcie realizacji projektów współfinansowanych z UE. Mechanizm prowadzi internautę, krok po kroku, przez poszczególne etapy realizacji projektu od podpisania umowy, aż do zakończenia projektu. Beneficjent może sprawdzić, na jakim etapie się znajduje i dowiedzieć się, co przed nim i na co ewentualnie musi zwrócić uwagę.
- Kalendarze: wydarzeń, szkoleń i naborów wniosków.
- Zapisy on-line na konferencję lub szkolenie.
- Możliwość wysłania pytania bezpośrednio ze strony internetowej.
- Zaawansowane wyszukiwarki, przeszukujące zawartość portalu na wielu płaszczyznach.
"Z naszych badań wynika, że ci, którzy szukają dofinansowania z UE,
chcą korzystać głównie z dwóch rzeczy: z internetu i bezpośredniego
kontaktu z konsultantem, który skieruje do odpowiedniego programu.
I na te dwa źródła informacji położyliśmy nacisk" - uzasadniła
Bieńkowska.
W ramach kampanii powstaje sieć
punktów informacyjnych o funduszach unijnych (16 regionalnych
punktów informacyjnych i 90 mniejszych oraz centralny punkt przy
MRR), gdzie każdy, kto rozważa skorzystanie z dofinansowania,
będzie mógł bezpłatnie uzyskać informację, z jakiego programu i
działania może skorzystać. "Sześć punktów regionalnych powstanie
jeszcze w tym roku; podpisujemy już umowy z urzędami
marszałkowskimi, reszta powstanie w pierwszych miesiącach
przyszłego roku" - poinformowała Bieńkowska.
Na spoty telewizyjne, radiowe oraz bilboardy Ministerstwo Rozwoju
Regionalnego wydało ponad 4,87 mln zł z unijnego programu
operacyjnego "Pomoc techniczna".
Ministerstwo zachęca do przesyłania uwag i opinii na temat portalu na adres e-mail: pytania@mrr.gov.pl.
Źródło: oprac. na podst. depeszy PAP, informacji MRR oraz informacji własnych