Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
'Jesteśmy przekonani, że wejście Polski do Unii Europejskiej to najlepszy wybór, jakiego możemy dokonać. W Unii będziemy mieli szansę na unowocześnienie Polski – szybszy rozwój gospodarczy, lepszą edukację dzieci, awans cywilizacyjny polskiej wsi. To, czy ją wykorzystamy, zależy od nas. W Unii jednak będzie nam łatwiej, niż poza nią’ – tak brzmi fragment apelu, który Inicjatywa Obywatelska TAK w Referendum kieruje do społeczeństwa polskiego.
Tekst ten wraz z apelem do Sejmu oraz spotem telewizyjnym zachęcającym do głosowania na tak został zaprezentowany podczas pierwszego posiedzenia Rady Programowej Inicjatywy.
W apelu do posłów przedstawiciele Inicjatywy zwracają się z prośbą o podjęcie takich decyzji, które ułatwią obywatelom udział w referendum, czyli aby głosowanie trwało dwa dni oraz by pytanie zostało sformułowane w sposób jasny i zrozumiały. Spośród przedstawionych propozycji pytań Inicjatywa opowiada się za wersją: „Czy wyrażasz zgodę na przystąpienie Polski do Unii Europejskiej?”
Zaprezentowany został także jeden z filmów namawiających do głosowania tak w referendum. Film będzie można zobaczyć w telewizji już 20 kwietnia 2003, kiedy ruszy kampania medialna Inicjatywy Obywatelskiej TAK w Referendum. Powstaną jeszcze dwa tego typu filmy. Nad kampanią medialną od stycznia 2003 pracuje zespół stworzony specjalnie do tego zadania przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W skład zespołu wchodzą pracownicy różnych agencji reklamowych. Planuje się także wyprodukowanie filmów, które namawiałyby do wzięcia udziału w referendum.
- Według naszej oceny doświadczenie węgierskie jest bardzo pouczające – mówi Krzysztof Nowak z Sekretariatu Inicjatywy. - Wydaje się, że kwestia frekwencji jest dużo bardziej ważna niż głosowanie. Jeśli chodzi o opinię społeczeństwa polskiego, to zdecydowanie przeważają opinie za tym, że Polsce będzie lepiej w Unii niż poza nią. Natomiast zupełnie inną sprawą jest faktyczna gotowość pójścia do głosowania. Doświadczenie węgierskie pokazuje, że faktyczna frekwencja jest niższa niż to, co wynika z badań. U nas co prawda, badania wykazują dużą gotowość, ale pojawia się pytanie o ile zbyt optymistyczny jest to obraz?
To, czy filmy namawiające do wzięcia udział w głosowaniu powstaną i ile ich powstanie, zależy przede wszystkim od zdolności Inicjatywy do pozyskania środków finansowych. Pieniądze są bowiem jednym z głównych problemów Inicjatywy.
- Działamy naprawdę przy minimalnych kosztach - tłumaczy K. Nowak. - Bardzo dużo osób, które się angażują w prace Inicjatywy, pracuje społecznie, nie pobierając za to wynagrodzenia. Dużą część prac związanych z przygotowaniem kampanii jest wykonywana za darmo. Bez kosztów. Media są praktycznie za darmo. Niemniej nie wszystko da się zrobić bez kosztów. Na przykład produkcja ulotek, co jest nam bardzo w tej chwili potrzebne. Produkcja filmów, czy takich rzeczy jako koszulki, znaczki. To wszystko niestety kosztuje.
Do tej pory pieniądze na wsparcie akcji prowadzonej przez Inicjatywę przekazały firmy Ernst &Young oraz Telekomunikacja Polska.
Celem Inicjatywy Obywatelskiej TAK w Referendum jest przekonanie jak największej liczby obywateli do uczestnictwa w referendum i oddania głosu za przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej przez pobudzanie, wspieranie i jednoczenie inicjatyw społecznych służących informacji, edukacji i budowaniu poczucia obywatelskiego uczestnictwa oraz dotarcie z informacją na temat referendum i jego znaczenia do jak najszerszych grup społeczeństwa.
Więcej informacji o Inicjatywie Obywatelskiej TAK w Referendum na stronie: www.takwreferendum.pl.
W apelu do posłów przedstawiciele Inicjatywy zwracają się z prośbą o podjęcie takich decyzji, które ułatwią obywatelom udział w referendum, czyli aby głosowanie trwało dwa dni oraz by pytanie zostało sformułowane w sposób jasny i zrozumiały. Spośród przedstawionych propozycji pytań Inicjatywa opowiada się za wersją: „Czy wyrażasz zgodę na przystąpienie Polski do Unii Europejskiej?”
Zaprezentowany został także jeden z filmów namawiających do głosowania tak w referendum. Film będzie można zobaczyć w telewizji już 20 kwietnia 2003, kiedy ruszy kampania medialna Inicjatywy Obywatelskiej TAK w Referendum. Powstaną jeszcze dwa tego typu filmy. Nad kampanią medialną od stycznia 2003 pracuje zespół stworzony specjalnie do tego zadania przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W skład zespołu wchodzą pracownicy różnych agencji reklamowych. Planuje się także wyprodukowanie filmów, które namawiałyby do wzięcia udziału w referendum.
- Według naszej oceny doświadczenie węgierskie jest bardzo pouczające – mówi Krzysztof Nowak z Sekretariatu Inicjatywy. - Wydaje się, że kwestia frekwencji jest dużo bardziej ważna niż głosowanie. Jeśli chodzi o opinię społeczeństwa polskiego, to zdecydowanie przeważają opinie za tym, że Polsce będzie lepiej w Unii niż poza nią. Natomiast zupełnie inną sprawą jest faktyczna gotowość pójścia do głosowania. Doświadczenie węgierskie pokazuje, że faktyczna frekwencja jest niższa niż to, co wynika z badań. U nas co prawda, badania wykazują dużą gotowość, ale pojawia się pytanie o ile zbyt optymistyczny jest to obraz?
To, czy filmy namawiające do wzięcia udział w głosowaniu powstaną i ile ich powstanie, zależy przede wszystkim od zdolności Inicjatywy do pozyskania środków finansowych. Pieniądze są bowiem jednym z głównych problemów Inicjatywy.
- Działamy naprawdę przy minimalnych kosztach - tłumaczy K. Nowak. - Bardzo dużo osób, które się angażują w prace Inicjatywy, pracuje społecznie, nie pobierając za to wynagrodzenia. Dużą część prac związanych z przygotowaniem kampanii jest wykonywana za darmo. Bez kosztów. Media są praktycznie za darmo. Niemniej nie wszystko da się zrobić bez kosztów. Na przykład produkcja ulotek, co jest nam bardzo w tej chwili potrzebne. Produkcja filmów, czy takich rzeczy jako koszulki, znaczki. To wszystko niestety kosztuje.
Do tej pory pieniądze na wsparcie akcji prowadzonej przez Inicjatywę przekazały firmy Ernst &Young oraz Telekomunikacja Polska.
Celem Inicjatywy Obywatelskiej TAK w Referendum jest przekonanie jak największej liczby obywateli do uczestnictwa w referendum i oddania głosu za przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej przez pobudzanie, wspieranie i jednoczenie inicjatyw społecznych służących informacji, edukacji i budowaniu poczucia obywatelskiego uczestnictwa oraz dotarcie z informacją na temat referendum i jego znaczenia do jak najszerszych grup społeczeństwa.
Więcej informacji o Inicjatywie Obywatelskiej TAK w Referendum na stronie: www.takwreferendum.pl.
Źródło: inf. własna
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.