650 tysięcy złotych dla organizacji społecznych w ramach programu Tesco „Decydujesz, pomagamy”
Tesco po raz trzeci wykorzystało swoją sieć sklepów, by wsłuchać się w głos lokalnych społeczności, w których funkcjonuje. W ramach programu „Decydujesz, pomagamy” przekaże 650 tysięcy złotych organizacjom społecznym.
Tesco aktywnie działa na rzecz poprawy funkcjonowania społeczności, w których znajdują się sklepy sieci. Takim działaniem jest program grantowy „Decydujesz, pomagamy”, w którym Tesco wspiera organizacje społeczne. Trzecia edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Polacy oddali ponad 4,8 mln głosów i wybrali 125 najciekawszych projektów społecznych. Organizacje otrzymają po 5.000 zł, dzięki którym będą mogły wcielić w życie swoje pomysły.
Na potrzeby programu mapa Polski została podzielona na 125 mikroregionów, w których funkcjonują sklepy sieci. Organizacje społeczne i grupy nieformalne zgłosiły prawie pięćset projektów, spośród których jurorzy wyłonili 339 finalistów. Ci od 3 do 31 października walczyli o głosy mieszkańców poszczególnych regionów. Klienci Tesco przy każdych zakupach otrzymywali żeton do głosowania. W taki sposób wybrali 125 najciekawszych pomysłów, które zostaną zrealizowane, dzięki grantom. Zwycięskie projekty dotyczą między innymi edukacji, promocji zdrowego stylu życia, rewitalizacji przestrzeni miejskich oraz aktywizacji osób starszych.
Po raz trzeci otrzymaliśmy dowód na to, że warto angażować się w akcje mobilizujące do działania lokalne społeczności. Ponownie organizacje zaskoczyły nas ogromną znajomością lokalnych problemów i różnorodnością zgłoszonych projektów. Z dumą przekazujemy granty organizacjom. Wiemy, że dzięki tym projektom w wielu miejscach w Polsce wydarzy się coś dobrego – mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, Prezes Fundacji Tesco.
W ramach programu przyznano również 5 wyróżnień – dodatkowych grantów w wysokości 5 000 zł. Ponadto, organizatorzy przygotowali konkurs na najlepszą promocję projektów w okresie głosowania. Tym samym, Tesco chce wesprzeć jak największą liczbę organizacji społecznych i przekazać im pieniądze na działania w najbliższym otoczeniu. Dzięki grantom łącznie zostanie zrealizowanych 130 projektów w 16 województwach.
- 12 w województwie dolnośląskim
- 7 w województwie kujawsko-pomorskim
- 7 w województwie lubelskim
- 3 w województwie lubuskim
- 10 w województwie łódzkim
- 9 w województwie małopolskim
- 18 w województwie mazowieckim
- 2 w województwie opolskim
- 7 w województwie podkarpackim
- 3 w województwie podlaskim
- 8 w województwie pomorskim
- 19 w województwie śląskim
- 6 w województwie świętokrzyskim
- 4 w województwie warmińsko-mazurskim
- 10 w województwie wielkopolskim
- 5 w województwie zachodniopomorskim.
Kolejna edycja programu pokazała, jak wiele wspaniałych osób chce angażować się na rzecz lokalnych społeczności i ile dobrego jest jeszcze do zrobienia. Naszym zdaniem wszystkie pomysły są wyjątkowe, już nie możemy się doczekać realizacji projektów – mówi Adam Chabiera z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, partnera merytorycznego programu.
Tesco w swojej działalności stara się wykorzystywać strukturę sieci oraz angażuje pracowników, by działać lokalnie. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła dane na temat marnowania żywności oraz opracowała efektywne sposoby na walkę z tym problemem.
Polityka społecznej odpowiedzialności Tesco skupia się wokół aktywności dotyczących wspierania lokalnych społeczności, a także poprawy zdrowia, przeciwdziałania marnowaniu żywności czy dostarczania wysokiej jakości produktów, przyjaznych środowisku, w atrakcyjnych cenach.
Źródło: Tesco