45% Polaków marnuje jedzenie – Lidl Polska podsumowuje 5. edycję kampanii ,,Sztuka niemarnowania”
To już piąta edycja kampanii „Sztuka niemarnowania”, która zrealizowana została wspólnie z Caritas Polska. W ramach akcji Lidl Polska zachęcał do robienia przemyślanych zakupów, kreatywnego gotowania, odpowiedzialnego przechowywania żywności, jak również do dzielenia się jedzeniem zamiast wyrzucania go. Sieć przygotowała poradnik dotyczący zasady 4 P – Planuj, Przetwarzaj, Przechowuj, Podziel się.
Wraz z Caritas Polska Lidl Polska aktywnie wspiera program „Spiżarnia Caritas”, która pomaga osobom potrzebującym. Środkami przekazu kampanii były gazetki reklamowe, aplikacja Lidl Plus, kanały digitalowe oraz komunikaty w sklepach.
Aż 45 % Polaków marnuje jedzenie!
Jak wskazują badania przeprowadzone przez Federację Polskich Banków Żywności 45% Polaków przyznaje się do wyrzucania żywności. Według raportu tej organizacji, „Nie Marnuj Jedzenia 2024”, Banków Żywności do produktów, które najczęściej trafiają do kosza zalicza się pieczywo, wędliny, warzywa oraz owoce.
– Jesteśmy świadomi jak poważnym problemem jest wyrzucanie żywności, dlatego tak dużą wagę przykładamy do promowania odpowiedzialnych postaw wśród konsumentów. Zależy nam, aby jak najwięcej osób traktowało jedzenie z należytym szacunkiem, stąd też kampania „Sztuka niemarnowania”. Na co dzień oznaczamy produkty z krótszym terminem ważności i oferujemy na nie atrakcyjne rabaty w ramach akcji „Kupuję, nie marnuję”. Współpracujemy również z Caritas Polska regularnie przekazując żywność na cele charytatywne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Kupuję, nie marnuję!
Marnowanie produktów spożywczych jest realnym problemem, dlatego też Lidl poświęca mu tak wiele uwagi. Sieć realizuje swoje założenia w ramach akcji „Kupuję nie marnuję”, która trwa w sklepach Lidl przez cały rok. System przecen jest niezwykle skuteczny w minimalizowaniu marnowania żywności, ponieważ produkty, którym daty przydatności zbliżają się do końca, są przeceniane o 33% i 50%.
Zasada 4 P – Planuj, Przetwarzaj, Przechowuj, Podziel się
Dodatkowo Lidl Polska na swojej stronie internetowej zamieścił pomocne wskazówki dotyczące zasady 4 P, czyli Planuj, Przetwarzaj, Przechowuj, Podziel się, które były praktycznymi wskazówkami jak zapobiec marnowaniu jedzenia. Sieć podzieliła się również pomysłami na przepisy, które w pozytywny sposób wpływają na naszą planetę.
Lidl Polska oraz Caritas Polska
Partnerem sieci Lidl Polska od wielu lat jest Caritas Polska. Niesprzedane, jednak wciąż pełnowartościowe produkty przekazywanie są do jadłodzielni Caritas, które w ten sposób wspierają osoby w kryzysie. Lidl bierze aktywny udział w programie „Spiżarnia Caritas”, który zmniejsza problem marnowania żywności równocześnie pomagając osobom potrzebującym. W latach 2023-2024 sieć przekazała Caritas Polska aż 81,5 ton żywności. Lidl aktywnie pomaga modernizować i wyposażać jadłodajnie w całej Polsce.