15 czerwca zakończyła się 7. edycja kampanii dobroczynnej Kilometry Dobra
W tegorocznej odsłonie akcji udział wzięło 41 organizacji. Stowarzyszenia i fundacje przez ponad trzy miesiące zbierały fundusze na swoje cele. Pomimo trudności spowodowanych pandemią koronawirusa, przedstawiciele organizacji nie poddali się i z zapałem szukali alternatywnych sposobów na zwiększenie wyniku.
Aktualna edycja Mistrzostw Świata w Dobroci odbyła się w innej niż zazwyczaj formie. Nie było możliwości organizowania kiermaszów, festynów, czy też zbiórek w szkołach. Jednakże okazało się, że ograniczenia stworzyły pole dla rozwoju kreatywności. Uczestnicy uruchamiali aukcje na Facebooku, zachęcali do udziału w “wyzwaniach”, a także sprzedawali maseczki ochronne. Ponadto, kilka organizacji uczestniczących w kampanii postanowiło przyłączyć się do akcji zakupu respiratorów realizowanej przez “Fundację SMS z Nieba” i pod szyldem “Kilometrów Dobra dla szpitali” zbierać środki na zakup urządzenia.
Łączna kwota, jaką udało się zebrać w tym roku wyniosła 307 920,29 zł, czyli prawie 7 km dobra. Tytuł Mistrza Świata w Dobroci otrzymało Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym i Autystycznym “SPONiA - Węgrów”. Organizacji udało się zebrać 77 007,77 zł na zakup komory hiperbarycznej, która będzie służyć do rehabilitacji osób
niepełnosprawnych. Drugie miejsce, z wynikiem 49 469,82 zł, przypadło Polskiemu Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Łęcznej.
Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na rozbudowę placówki Warsztatów Terapii Zajęciowej o mieszkania wspomagane. Podium zamyka Pogotowie Opiekuńcze “Opoka” z Wasilkowa z wynikiem 44 454,94 zł. Uzyskana kwota pomoże w wykończeniu nowo wybudowanej klatki schodowej. Lista wszystkich organizacji wraz z opisem oraz
rezultatem uzyskanym w kampanii znajduje się na stronie kilometrydobra.pl.
Kilometry Dobra to cykliczna akcja, której inicjatorem i pomysłodawcą jest Robert Kawałko - prezes Polskiego Instytutu Filantropii. Kampanii przyświeca idea współpracy i hojności. Uczestnictwo w akcji motywuje fundacje i stowarzyszenia do rozwoju, daje możliwość zdobycia nowych doświadczeń oraz realizacji szlachetnych celów. Charakterystycznym
elementem przedsięwzięcia jest próba pobicia rekordu Guinnessa w układaniu najdłuższego ciągu monet. W promocję kampanii zaangażowało się wielu ambasadorów. Są to m.in.: zespoły Perfect i Skaldowie, wokalista Witold Paszt, aktorki Beata Ścibakówna i Wiktoria Gąsiewska, Kabaret Moralnego Niepokoju.
Źródło: Kampania Kilometry Dobra